اولین کارگاه آموزشی نجات آب (داناب) در قروه و دهگلان کلید خورد

اولین کارگاه آموزشی معلمان و رابطان طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) در شهرستان های قروه و دهگلان برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، کامران سهرابی در کارگاه آموزشی نجات آب که با حضور مهندس عباد بشیری مدیر اداره امور آب شهرستان قروه، مجتبی غلامی مدیر اداره امور آب شهرستان دهگلان، جعفر عبدالملکی رئیس آموزش و پرورش قروه، کارشناسان شرکت آب منطقه ای کردستان و جمعی از معلمان و رابطین طرح ملی داناب در سالن تبلیغات اسلامی شهرستان قروه برگزار شد، اظهارداشت: وجه مهمی که در طرح ملی داناب مطرح است نظام آموزشی است که در این نظام معلمان سهم قابل توجهی در انتقال آموزه های منابع آبی استان به دانش آموزان را به خود اختصاص می دهند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، با اشاره به اینکه منطقه قروه و دهگلان بعنوان دشتهای پایلوت جهت اجرای طرح داناب در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این طرح با آموزش تعداد 7 هزار و 723 دانش آموز در سه پایه تحصیلی دوره متوسطه (مقاطع هفتم، هشتم و نهم) در دشتهای قروه و دهگلان در حال اجرا است.

وی یادآور شد: برگزاری کارگاه آموزشی برای معلمان رابط، برگزاری کارگاه آموزشی ناجیان آب، بازدید دانش آموزان از سد ها و تاسیسات آبی در استان و برگزاری مسابقات داناب ویژه دانش آموزان، از اهم برنامه های طرح دانش آموزی نجات آب در سال جاری بشمار می آیند.

سهرابی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را ارتقاء سطح آگاهی معلمان از منابع آبی و بحران های آبی موجود در استان و آشنائی هرچه بیشتر با نحوه ی ارائه آموزشهای لازم به دانش آموزان دانست و ابراز امیدواری کرد: معلمان و دانش‌آموزان با ورود به موضوعات و چالش های آبی استان می توانند در راستای آینده نگری و برنامه ریزی جهت رفع چالش ها و بحران کم آبی در استان، نقش مهمی را ایفا کنند.

مهندس ولید خالدیان مدیر پروژه تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب زیرزمینی، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت منابع آب ، سرانه آب قابل دسترس و مقایسه میزان بارندگی در دنیا، ایران و استان، به اهمیت مدیریت مصرف آب و نقش معلمان و دانش آموزان در اجرای این طرح اشاره نمود.

مهندس عباد بشیری رئیس اداره منابع آب شهرستان قروه نیز پس از ارائه مطالب و آموزش های لازم پاسخگوی پرسش های معلمان در خصوص چالشهای آبی قروه و دهگلان و نحوه اجرای طرح داناب شد.

 

کد خبر: 763
  تاریخ خبر : 1398/12/03