معاون فرماندهی انتظامی کردستان اعلام کرد

آمادگی پلیس برای مشارکت در اجرای طرح داناب و گسترش سواد آبی

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به اهمیت اجرای طرح داناب در استان، گفت: پلیس آمادگی خود را برای مشارکت برای فرهنگ‌سازی الگوی مصرف آب و آگاه‌سازی مردم درباره حفاظت از آب‌های زیرزمینی اعلام می‌کند.

علی مجیدی در نشست تعاملی با مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان و معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کردستان، با بیان اینکه رسانه مهم‌ترین ابزار آگاهی‌بخشی نسبت به وقایع است، گفت: آگاهی و هوشیاری مردم مهم‌ترین سد راه کلاهبرداری‌ها بخصوص کلاهبرداری‌های رایانه‌ای است.
وی با اشاره به اینکه مجموعه انتظامی در کردستان آماده همکاری با رسانه‌ها در حوزه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی بی‌بدیل است.
معاون فرماندهی انتظامی کردستان به اقدامات انتظامی استان در راستای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اشاره و بیان کرد: با استفاده از ظرفیت درون و برون سازمانی و با برگزاری کارگاه‌هایی آموزشی درباره پیشگیری از آسیب‌ها و بخصوص جرائم در نواحی حاشیه شهر در حال خدمت‌رسانی به مردم هستیم و این مهم با جدیت در دستور کار قرار دارد.
وی اقدامات پیشگیرانه از جرائم را بسیار با اهمیت دانست و ادامه داد: رسانه‌ها با ایفای نقش خود می‌توانند پلیس را در این امر خطیر همراهی کنند، چون این امر، امنیت و آرامش روانی مردم را به‌دنبال دارد.
مجیدی به سازش ۸۵ درصدی پرونده‌ها در مرکز مشاوره و مددکاری در انتظامی استان اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۹۶۲۹ فقره پرونده با موضوعات اجتماعی، خانوادگی، درگیری به مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری‌های استان ارجاع داده شده است.
معاون فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به اقدامات پلیس در زمینه فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح اطلاعات و آگاهی مردم به‌ویژه دانش‌آموزان، گفت: کارشناسان انتظامی در مدارس کردستان حضور می‌یابند و درباره شناخت جرائم و آسیب‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی لازم را انجام خواهند داد.
وی با اشاره به اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب، یکی از امور لازم در بخش فرهنگ‌سازی بوده است، اظهار کرد: در سال آینده، تلاش خواهیم کرد تا در راستای ترویج فرهنگ الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب، از کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای دعوت شود تا در این کارگاه‌ها حضور داشته باشند.
مجیدی بیان کرد: در این کارگاه‌های آموزشی درباره حفظ و حراست از آب‌های زیرزمینی، حفر غیرقانونی چاه‌های آب، پلمب شدن چاه‌های غیرقانونی و جریمه شدن فرد خاطی، به جامعه مخاطب اطلاع‌رسانی لازم شود.
مهدی ورمزیار، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی کردستان به اجرای طرح داناب برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اشاره کرد و گفت: این طرح، طرحی نظام‌مند برای آموزش و مشارکت دانش‌آموزان در سراسر استان کردستان در راستای گسترش فرهنگ صحیح حفاظت از منابع آب به‌ویژه آب‌های زیرزمینی است.
وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان بهترین قشر برای صرف‌جویی آب هستند، اظهار کرد: در گسترش سواد آبی، دانش‌آموزان نقش به‌سزایی در فرهنگ‌سازی، بخصوص در خانواده‌ها دارند.
سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی کردستان بیان کرد: هدف از اجرای این طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب و سواد آبی فرهنگ‌سازی، ارتقای دانش و آگاه‌سازی در زمینه مدیریت مصرف آب و حفظ این مایه ارزشمند در قشر آینده‌ساز کشور، یعنی دانش‌آموزان است.
او با اشاره به اینکه این طرح امسال با همکاری شرکت آب منطقه‌ای، اداره‌ کل آموزش و پرورش استان و جهاد دانشگاهی کردستان انجام می‌شود، افزود: در راستای فرهنگ‌سازی الگوی مصرف در فضای شهری، شهرداری می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

کد خبر: 1343
  تاریخ خبر : 1402/12/24