در راستای ترویج فرهنگ شیوه های مدیریت مصرف و صرفه جویی آب؛

کارگاه آموزشی داناب در دبیرستان سماء برگزار شد

در ادامه اجرای طرح داناب و گسترش سواد آبی در استان کردستان، روز دوشنبه 23 بهمن سالجاری کارگاه آموزشی ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در دبیرستان سماء شهرستان سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، با هدف ارتقاء سطح آگاهی دانش‌آموزان در خصوص بحران‌های آبی موجود در استان و آشنائی هرچه بیشتر دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم استان، با مباحث مرتبط با کم‌آبی و پرآبی، با همکاری جهاد دانشگاهی سنندج؛ اداره کل آموزش و پرورش استان و با هماهنگی و تعامل خوب مدیریت دبیرستان سماء کارگاه آموزشی در این دبیرستان، برگزار شد.

معلمان و دانش‌آموزان با ورود به موضوعات و چالش‌های آبی استان می‌توانند در راستای آینده‌نگری و برنامه‌ریزی جهت رفع چالش‌ها و بحران کم‌آبی در استان، نقش مهمی را ایفا کنند.

با توجه به ارزش حیاتی آب، این موضوع در نگاه آموزشی نیز لحاظ شده است و به عنوان یکی از کلیدی‌ترین و پایه‌ای‌ترین برنامه‌های ترویج فرهنگ مدیریت منابع آب مطرح شده است.

طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) با هدف آموزش و آگاهی دادن به دانش آموزان و فرهنگیان در خصوص مصرف بهینه آب و فرهنگ سازی صرفه جویی در مدارس اجرا می‌شود.

کد خبر: 1324
  تاریخ خبر : 1402/11/23