با هدف اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی صرفه جویی در مصرف آب:

کارگاه آموزشی – توجیهی شیوه‌های مدیریت مصرف آب برگزار شد

کارگاه آموزشی شیوه‌های صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب ویژه مربی مسئولان کانون، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان، در این کارگاه که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و در راستای اجرای طرح‌های داناب و گسترش سواد آبی برگزار شد، مدیر کل کانون استان کردستان در سخنانی آب را مظهر زندگی عنوان کرد و افزود: حفاظت و نگهداری از منابع آب یک تکلیف همگانی است و هر سازمان باید با استفاده از ظرفیتهای موجود، نسبت به این مهم احساس وظیفه نماید.

حمیدرضاگوهری ادامه داد: با توجه به تاثیرپذیر بودن کودکان و نوجوانان، ضروری است فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه از پایه شروع و نهادینه گردد، چرا که این طیف، آینده‌سازان این مرز و بوم هستند.

گوهری افزود: این روزها مسأله کمبود آب در سراسر جهان به بحرانی عمومی تبدیل شده و جلوگیری از هدر رفت آب از جمله مواردی است که به صورت یک احساس مشترک در همه انسان‌ها وجود دارد و ما باید در راستای فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی این ماده حیاتی، خصوصاً در بخش کشاورزی، مابین کودکان و نوجوانان با اجرای فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی به صورت غیرمستقیم تلاش کنیم.

کامران سهرابی مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان در سخنانی ضمن تشکر از همکاری مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به جهت همکاری‌های خوبی که با این شرکت داشته‌اند در سخنانی گفت: در راستای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب خصوصاً در بخش کشاورزی این شرکت نسبت به اجرای طرح داناب و گسترش سواد آبی ویژه مقاطع متوسطه اول و دوم، از سنوات گذشته اقدام نموده و در این حوزه 4 سال متوالی رتبه اول کشوری را در سطح شرکت مادر تخصصی، کسب نموده است.

سهرابی افزود: در این طرح تلاش بر این است تا از ظرفیت سازمان‌ها و ادارات فرهنگی خصوصاً آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهایت استفاده شود و کودکان و نوجوانان از پایه با مفاهیم مدیریت مصرف آب و صرفه‌جویی، آشنا شوند.

وی همچنین گفت: در نهایت هدف این است تا ذینفعان به عنوان سفیران آب خود نسبت به صرفه‌جویی احساس مسئولیت نمایند و در مواجه با خشکسالی با رعایت و اصلاح الگوی کشت؛ استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و همکاری با ادارات متولی بخش آب؛ از بحران کم آبی به سلامت عبور نمائیم و کمترین میزان تنش به منابع آب سطحی و زیرزمینی وارد گردد.

مهندس بشیری، مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی آب منطقه‌ای، در این جلسه اظهار داشت: با توجه به کاهش نزولات آسمانی، امروزه کمبود آب به یک بحران جهانی تبدیل شده و باید در شیوه رفتار با آب بازنگری کرد.

وی افزود: استان کردستان نیز از قاعده بحران آب مستثنی نیست و می‌طلبد تا اقدامات جدی خصوصاً در حوزه فرهنگ‌سازی شیوه‌های صحیح مصرف آب، صورت پذیرد.

در پایان، مهندس فایق زندی کارشناسان حوزه حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان، نسبت به ارایه گزارش از وضعیت منابع آب استان و چالشهای این حوزه، اقدام و به سئوالات مربیان پاسخ داد.

کد خبر: 1079
  تاریخ خبر : 1401/03/26