با هدف نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب:

کارگاه آموزشی ویژه دانش آموزان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان برگزار شد

با همکاری روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، کارگاه آموزشی شیوه‌های صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب در قالب طرح داناب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان این کارگاه روز سه شنبه 28 تیر ماه سالجاری با هدف ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب برای تعداد 170 نفر کودک و نوجوانان با حضور سرپرست و جمعی از کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان و مدیر روابط عمومی و تعدادی از کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای استان، در محل مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ کانون، برگزار شد.

در این برنامه حمیدرضا گوهری با اشاره به کاهش شدید نزولات آسمانی و منابع آبی در استان، بهترین راه عبور از این بحران را فرهنگ‌سازی و استفاده صحیح از منابع آب دانست و از دانش آموزان خواست ارزش آب را بیشتر بدانند و در کلیه مصارف از این عنصر حیاتی، محافظت کنند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، افزود: هدف از برگزاری این نوع کارگاه‌ها، آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با روش‌های صرفه‌جویی در مصرف آب و نهادینه نمودن استفاده صحیح از آب، در بین خانواده‌هاست.

وی با اشاره به نقش اثرگذار مربیان بر فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب، گفت: مربیان بواسطه ارتباط مستقیم با دانش آموزان، به عنوان ظرفیتی تاثیرگذار محسوب می شوند که می‌توانند برای انتقال پیام‌های آموزشی با محتوای ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ صرفه‌جویی به جامعه هدف (دانش آموزان و والدین)، از این ظرفیت مؤثر در عرصه تعلیم و تربیت نسل جدید، استفاده نمایند.

در این کارگاه، ضمن برگزاری برنامه و مسابقات متنوع، دانش‌آموزان با اهمیت و ارزش آب در زندگی اجتماعی انسان‌ها بیش از پیش آشنا شدند و از سوی فایق زندی کارشناس حوزه حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان و محمدرضا شهابی مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، آموزش‌های لازم در خصوص چگونگی راه‌های صحیح مصرف بهینه آب و فرهنگ‌سازی و انتقال اطلاعات کسب شده به خانواده‌ها، داده شد.

در پایان برنامه به نفرات برگزیده مسابقات، هدایایی از سوی شرکت آب منطقه‌ای کردستان به رسم یادبود تقدیم شد.

کد خبر: 1090
  تاریخ خبر : 1401/04/29